Sidor

måndag 23 maj 2016

Bloggtips - Johannas deckarhörna

Tips om lite andra bloggar jag tycker om, som skriver om böcker. Bara en kort introduktion, så att du blir nyfiken!


Dagens tips - Johannas deckarhörna


Så här säger hon själv:


På litteraturbloggen Johannas deckarhörna står läsupplevelsen i fokus. Den kan vara mångfacetterad, och bygga på såväl de känslor författaren väcker som på stilistisk och skrivteknisk skicklighet, liksom miljöbeskrivningar och hur karaktärer porträtteras. Allt detta väger jag in i de recensioner jag skriver. Betyget jag ger en läst bok är alltid grundat på min personliga bedömning, och självklart står det läsaren av recensionen fritt att dela mina åsikt, eller ha en egen.


Syftet med att blogga om böcker är att sprida läslust och läsglädje, samt att dela detta med alla er andra som uppskattar böcker. Böckerna som jag läser och skriver om kan vara av skiftande typ, både skönlitteratur och fakta, men alltid med en viss förkärlek för det förskräckande.


In och läs!!


Inlägg 84/100 i utmaningen #blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar