Sidor

onsdag 7 december 2016

Vid ögonblickes slut av Åsa Bonelli

Adventsläsning. Vad kan passa bättre än lite feelgood att gråta till. Gråta av glädje och sorg. Ja, jag vet, jag är blödig. I Vid ögonblickets slut av Åsa Bonelli finns mycket att fälla en tår över. :)

Det här är väl klassisk feelgood. En berättelse som ger mig en god känsla. Det innebär inte att det är sockersött, inte alls. Det innebär att jag får ta del av många olika delar av människors liv, både glädje och sorg, men att grundkänslan är god och jag ges möjlighet att fundera själv.

Det här är andra boken om Malin, den första Stanna innan du går, har jag skrivit om tidigare på bloggen.

Malin är som de flesta av oss, med de glädjeämnen och sorger som oftast finns i livet. Gustav som hon träffade i första boken är kvar i hennes liv och de funderar på en framtid tillsammans. Samtidigt tar hon sig an ett nytt författaruppdrag som inte riktigt blir som hon tänkt. Vad ligger egentligen bakom den något kryptiska beställningen? Ute på Möja, där hon har sin trygghet, ställs livet på ända och hon förlorar något viktigt. Ska hon klara av att gå vidare och hitta tillbaka.

Alla de olika delarna vävs samman och livet som pågår försvårar och förenklar.

Låna på biblan eller köp hos din lokala bokhandlare, eller t.ex. Adlibris eller Bokus.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar