Sidor

fredag 2 december 2016

Lucka 2 - En utflykt av Ida Jessen

Nästa karamell i godispåsen! Novellen En utflykt av Ida Jessen. Jag läser dem på väg till jobbet. Perfekt sträcka för novelläsning!

Den här har jag läst tidigare och i samma veva som det lyssnat på författaren i ett samtal på Kulturhuset.

Den här berättelsen handlar om Tove, som träffar och gifter sig med Max. Tove som kämpar med sin lilla tapetserarverkstad och med att hitta meningen med livet. Om Toves väninna Larna, som får cancer och dör. Om kärleken som lämnar och ersätts av misstro och bitterhet.

Det är också en mästerlig berättelse om relationer mellan människor. Hur de är, hur de blir och hur de förändras. Vad håller oss samman? Vad bryter oss isär?

När jag läste denna förra gången tänkte jag att det här är en författare jag vill läsa mer av och köpte en av hennes böcker. Det får bli en del av min julläsning!

Fram till julafton får du 10% rabatt med koden "sandkorn" hos Novellix!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar