Sidor

tisdag 6 december 2016

Lucka 6 - Jag vill veta var stockrosorna kommer ifrån av Amanda Svensson

Jag läser mina noveller på pendeltåget på morgonen. Det är ett mycket bra sätt att börja dagen. :)

Jag vill veta var stockrosorna kommer ifrån av Amanda Svensson handlar om ett möte, ett kort möte som darrar av känslor.

Det är intensivt, som skrivet i ett enda stycke. Det är längtan och önskningar. Om närhet och distans, att våga och inte våga. Att välja det man vet inte går, för det är enklast och mest förutsägbart?
.. jag har varit på så många platser, de vackraste du kan tänka dig, men min egen kropp, min egen kropp är som en okänd kontinent. Ingen har någonsin varit här, ingen har någonsin hittat hit.
Det här är bra! Läs, bara läs!

Kom ihåg!  
Fram till julafton får du 10% rabatt hos Novellix, använd koden "sandkorn"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar