Sidor

fredag 11 mars 2016

Plötsligt händer det!

Jag hamnade lite oplanerat i soffan med en kopp te i går kväll.

Boken lockade inte, jag bläddrade lite bland SvT:s utbud på play kombinerat med tv-kanalerna och där... jag råkade se slutet av ett avsnitt av programmet Gift vid första ögonkastet, en ganska absurd historia, och direkt efter det slutet på Trinny & Susannah stylar om Sverige... och jag blev plötsligt alldeles rörd.

Plötsligt såg jag allas vår längtan och ångest, behoven av bekräftelse och glädjen av att kunna vara stolt. Hur svårt det kan vara när självkänslan får sig en knäck.

I programmens påklistrade glättighet fanns den där... verkligheten, allvaret. Livet med alla svårigheter, snubbeltrådar och labyrinter. Och glädjen i att bli sedd och synlig.

Så kan det också vara! <3


Inlägg 11/100 i utmaningen #blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar