Sidor

torsdag 24 mars 2016

Änglamarken

Kalla den änglamarken eller himlajorden om du vill...

Ja, precis så är det. Trots att jag är en förortsunge med förkärlek för staden så hämtar jag kraft i naturen. Skogen och vattnet.. ängarna, stigarna. Där är jag bara jag. Tankarna kan fara och sortera in sig på rätt sätt. Att andas in lugnet och naturljuden är det mest underbara.

Idag passade jag på att inleda påskhelgen genom att gå min runda. En mil runt Säbysjön. Genom skog, över ängar, korsandes hagar. Vattnet hela tiden nära men inte alltid synligt. Skogens dofter, fåglarnas kvitter. Ljuvligt.

Naturen funkar alltid. I alla väder, alla årstider, alla tider. Ensam, tvåsam eller i grupp. När livet prövar en och när livet är njutbart. Naturen levererar. Må vi vara rädda om den.

 
Inlägg 24/100 i utmaningen #blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar