Sidor

söndag 9 mars 2014

Vildmarksmässan

Lördag. Besök på Vildmarksmässan.

Mässor är verkligen inte min grej. För mycket. För bråttom.

Men den här var ganska trevlig. Mycket att se och mycket att testa. Jag pratade Roslagen med några, och Kilimanjaro med andra. Vildmarken finns ju både i när och fjärran. Jag såg två grabbar hugga ner träd i kapp, några andra som gick på lina (jaa, jag vet att det heter något mer fancy, men jag minns inte vad) och de hoppade också mellan höga ställen och klättrade på väggar i en väldig fart. Det heter parcour, det vet jag. :)

Utställarna var många och av olika sort. Allt från jägarregementen till Skogsmulle, från flugfiskedragsbindare till naturfotografer. Fjällmat, ullsockar, läderkläder kunde köpas likväl som funktionskläder och specialtält.

En detalj i sammanhanget var att det var kö till herrarnas på detta ställe, och inte till damernas. Händer inte ofta. Det kan förmodligen delvis skyllas på att Båtmässan huserade vägg i vägg. 

Jag kanske testar igen nästa år, ganska trevligt som sagt. (hemkommen med ett ton broschyrer och några böcker)


Detta är inlägg 008 av 100 i utmaningen #blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar