Sidor

tisdag 4 mars 2014

Barnböcker jag minns

Jo, det är väl dags att fundera i de banorna snart igen. Barnböcker. Jag ska bli farmor i sommar och ser introduktionen i böckernas värld för det lilla livet som min uppgift. :)

Det är några av böckerna jag läste för mina barn när de var små som dröjer sig kvar. Jag minns många av böckerna, än fler har jag glömt. Men några är liksom något extra.
  • Ängeln och den blåa hästen av Ulf Stark
  • Lilla Asmodeus av Ulf Stark
  • En boll på äventyr av Britt Hallqvist
  • Grodan och kärleken av Max Velthuijs
Många Astrid Lindgren, många Alfons, många...

Många kassettböcker var det också. De gick på repeat. Åh, vad less jag var i bland. :)
Mamma Mu och kråkan, Trafiktrollet, Emil...

Musikkasettbanden! Fruktsallad av Dan Bornemark. Den älskar jag fortfarande. Jag menar vem kan motstå en kivig kiwi eller en mango tango! :)

Men, en ska väl börja med något för de allra minsta. Har du tips till mig? 



Detta är inlägg 004 av 100 i utmaningen #blogg100



2 kommentarer:

  1. Ja, jag har ett par tips för de allra minsta. Jag blev farmor sommaren 2012 och började med "Nalle" som min ene son älskade när han var liten, även min sonson gillar den... Känner du igen texten.... "Här är Nalle. Han är gul" osv,,, Sedan gillade min sonson Kaj-böckerna också... Finns säkert många till, men det här var ett par tips från mig... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, ja. Nalle kommer jag ju ihåg! :)
      Tack för påmininelsen och tipset!

      Radera