Sidor

onsdag 26 oktober 2016

Dags att börja läsa...

Jamendåså, lite nomineringskvällsbaksmälla... men har nu samlat mig och är redo. Böcker på väg med posten, dags att börja läsa de nominerade.

Med  risk för att bli tjatig... de nominerade till Augustpriset i klassen Årets svenska skönlitterära bok är:

Jag har redan läst Aftonland som jag tyckte mycket om, läs om den här.

De övriga blir kommande veckors utmaning. De polyglotta älskarna och Välkommen till Amerika har jag redan sneglat på. Det blir bra och intressant läsning tror jag. 

Eländet har jag ingen koll på alls, men efter lite googling så tycks det mig också bli en fin läsning om än kanske lite "svår"?

När det gäller dagboken.. den lååånga (En dramatikers dagbok 2013-2015, 1600 sidor) så känner jag mig sval. Det är alldeles för mycket bok, för långt, för.. ja, "för" helt enkelt. Men jag läser såklart, i alla fall översiktligt. :)

Och poesin! djupa kärlek ingen av Ann Jäderlund. Där räknar jag med känslor, njutning och överraskningar. Jag läser alldeles för lite poesi, och tar till mig tillfället att bättra på det.

Som sagt, några veckors läsning stundar och njutning såklart. Att få ta del av det bästa är ju aldrig fel. Vad jag tycker om det hela får ni veta framöver.. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar