Sidor

fredag 7 augusti 2015

Semesterläst

Så, nu är semestern slut! Men sommaren verkar ha kommit till stan, så jag njuter vidare i solen på kvällar och helger.

Semestern har inehållit en hel del läsning, inte precis som jag tänkte före semestern, men så är det ju oftast.

Så här blev det:

Kungens rosor och Kvinnor och äppelträd av Moa Martinsson - God vän med fin bokhylla bidrog till dessa. Vilken fin författare hon var!

Stanna innan du går av Åsa Bonelli. - Fick den fina boken av Åsa och kommer förstås att blogga om den inom kort.

Timme Noll av Lotta Lundberg - Pappersbok. Oj! Denna gick rakt in, vilken bok, vilka historier!!

Dödssynden av Harper Lee. - Pocket. Tänkte att det är bra att läsa om innan den "nya" kommer. Och ja, det var mycket bra att läsa om. Hade glömt en hel del, och insåg igen vad bra den är!

Marina Bellezza av Silvia Avalone - Pappersbok. En måstebok, älskade Stål. Denna var minst lika bra! Tack Natur & Kultur.

Italienska Skor av Henning Mankell - E-bok på biblan. Jag tittade runt lite i bokhandeln i Sigtuna och såg en bok med vackert omslag och mystisk titel, Svenska gummistövlar. Insåg att det är bra att börja med den första.

Kvinnorna på Stranden av Tove Alsterdal - E-bok på biblan. Lite spänning kräver sommaren. Detta är utmärkt sådan!

All Inclusive av Hans Gunnarsson - Bok från biblan. Denna har lockat mig länge, men jag vet inte..

Hitta hem av Susanne Boll - Pocket. Minst lika bra som den fristående föregångaren! Och en bok med ett eget soundtrack, inte illa! :)

Så länge du är min syster av Peo Bengtsson - Pocket. Min sorts historia. Om livet, kärleken och allt det svåra. Tyckte mycket om.

Twist av Klas Östergren - Hann nästan klart med denna, men kämpar lite. Den samsas inte riktigt med mig.

Köp, låna, läs!

Jag skriver inom kort lite mer om varje bok, stay tuned! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar