Sidor

onsdag 16 januari 2013

screen_kulturhuset

Nuså.. är det gjort. Oj vad fort det gick.

Jag har publicerat bilder på Kulturhusets instagram i två veckor. Det är en ny satsning från Kulturhusets sida där man lånar ut sitt instagramkonto till vanliga stockholmare. Satsningen ingår som en del av deras webbplats Screen, Kulturhusets digitala konstgalleri. Varje person får i två veckor dokumentera det man själv vill, utan krav.  Man vill ge en bild av olika verkligheter. Spännande tycker jag, en utmaning som inte går att motstå. Bilderna publiceras också på deras webbplats, så att alla kan se även de som inte har en smartphone.

Jag hade en ide och ett tema när jag började som jag kallade Färg och form i staden. Det går att söka på den hashtaggen (#) på Instagram för att hitta mina bilder. Nu blev det inte riktigt som jag tänkt mig. Men det blev bra ändå. 

Jag gillar verkligen Kulturhuset! Det finns så mycket roliga, spännande och intressanta saker att göra där. Något för alla på något sätt. Och alla sätt att sprida kunskapen om huset är bra.  Jag kommer att fortsätta hänga där och ge mig in i verksamheten på olika sätt.

Så här ser mina bilder ut. :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar